Je cherche aussi un magasin qui vendrait les t shirts libtech ou un site web
estce que vous pouvez m'éclairer
merci
ce qu'on peut lire sur le site de GNU :
<i>This year Gnu will change the future of snowboard construction forever... Again.
Based on the success of last year’s Genetic Series, that completely sold out early, G.E.W. [our Genetically Engineered Wood division] is taking wood science to the next level by incorporating juvenile trees. Last year’s Genetic core material was taken from 6 to 8 year-old specimens. 2002’s Genetic core design includes a percentage of 1 to 2 year-old juvenile trees. The genetically altered trees of specimen #273677 experience their most radical growth in the first 2 years gaining up to 18 feet a year. This extreme growth results in only one growth ring, and wood fibers that are supremely linear in their orientation. This linear fiber orientation has extreme strength, bringing wood (nature’s fiberglass) another step closer to the perfect fiber orientation of man-made fiberglass. The short 2 year harvest cycle of juvenile genetically altered trees is also environmentally advantageous, making engineered fast growth trees an even more renewable resource.
Eliminate DEATH from your snowboard.
Altered genetic trees regenerate right out of the stump they are cut from, continuing the cycle of growth. Harvesting them is like giving the earth a hair cut, except hair is dead and these trees stay alive.
The best of 3 woods in one tree.
By experimenting with the secrets of life we’ve mixed the best properties of Balsa (superlight), Bamboo (high flex strength and fast growth) and Aspen (light with high shear strength) to create the ultimate core.
While everyone else is fumbling with composites, we re-engineer trees to make lighter, stronger snowboard cores.
No big deal.</i>
Mon avis : c'est écrit par un commercial, alors forcément, difficile de faire la part du vrai et du faux, ou plutot du grossi et du pas grossi.
Je trouve ça bien laid en tout cas de prendre l'OGM comme argument publicitaire, c'est un peu comme de dire "mangez nos gros steacks, ils sont meilleurs pask'on a donné plein d'hormones a nos veaux"...
Enfin ... comme dit je reste sceptique ... si c'etait si facile ca serait applique dans pas mal d'autres domaines avec des debouches nettement plus important qu'une simple marque de snowboard !
D'ailleurs les bois qui avaient ete eclipse par les mousses hautes performance (Airex, rohacell..) dans l'industrie aeronautique / nautique ou autre, font un retour en force grace a ces nouveaux bois aux proprietes ameliorees..
Du coups, nous ingenieurs, on a le choix entre 2 poisons: du bois modifies genetiquement aux repercussions inconnues ou des mousses qui polluent lors de leurs fabrication puis lors de leurs mise a disposition (non biio degradable)..
Difficille de faire un choix...
A+
Endorphin
ingenieur "composites" qu'essaie de garder du vert
D'ailleurs les bois qui avaient ete eclipse par les mousses hautes performance (Airex, rohacell..) dans l'industrie aeronautique / nautique ou autre, font un retour en force grace a ces nouveaux bois aux proprietes ameliorees..
Du coups, nous ingenieurs, on a le choix entre 2 poisons: du bois modifies genetiquement aux repercussions inconnues ou des mousses qui polluent lors de leurs fabrication puis lors de leurs mise a disposition (non biio degradable)..
Difficille de faire un choix...
A+
Endorphin
ingenieur "composites" qu'essaie de garder du vert
Enfin une planche evolutive ?
inscrit le 01/03/02
3 messages