Anthony Tonio
Anthony Tonio

inscrit le 07/12/11
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salut amis rider fou!

je me pose des questions sur le choix d' une planche poudreuse!

faut il absolument une wide?

mesurant 1.80 pour 80 kilo, ça peut le faire une 159?

quel cambre est le plus approprié?

sinon que pensez vous de la marque imperium?
Les godess, parabellum voir meme centurion on l' air pas trop mal!
en fait j' en sais rien jamais testé!

merci à plus plus!
LeFanfoue
LeFanfoue

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Anthony Tonio ( 6 mar 2012) disait:
Couic...je me pose des questions sur le choix d' une planche poudreuse!
faut il absolument une wide?
mesurant 1.80 pour 80 kilo, ça peut le faire une 159?
quel cambre est le plus approprié?
sinon que pensez vous de la marque imperium?
Les godess, parabellum voir meme centurion on l' air pas trop mal!
en fait j' en sais rien jamais testé!
merci à plus plus!


Salut,
Ben oui, faut long, large & souple. Sinon c'est pas un planche de peuf, mais une planche de parc que t'aura... (je simplifie).
Pour ta taille, je prendrai une 168, voir plus en fonction des marques.
Pour la polyvalence sur piste, cambre classique, mais planche souple, pour qu'elle se mette d'elle même en cambre inversée suivant la consistance de la neige en hors piste. Mais pas trop souple quant même, pour conserver de la vitesse. Et avec ces caractéristiques, pas dit que le planche ne fasse pas que de la poudreuse, mais aussi de la neige de printemps bien pourrie, du genre que t'es le seul à pouvoir y aller dessus.
A+
Fanfoué
le fab
le fab
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long et large, ok
souple, non, ca freine

à mon avis cambre inversé ou swallow
otaket
otaket

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j'ai pris une Jones Hovercraft en seconde board de peuf, j'en suis ravi
pour le cambre, les boards de peuf actuelles ont généralement du rocker sur le nose pour que ça déjeauge + facilement, et un cambre plutôt classique sur le reste de la board, du pintail pour faciliter la conduite dans la poudreuse et plutôt rigide pour avoir du soutien en peuf et augmenter la précision
Message modifié 1 fois. Dernière modification par otaket, 07/03/2012 - 14:21
loulou87
loulou87

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Anthony Tonio ( 6 mar 2012) disait:

faut il absolument une wide?

En fonction de ta pointure!!

Anthony Tonio ( 6 mar 2012) disait:

mesurant 1.80 pour 80 kilo, ça peut le faire une 159?

Je trouve que ça fait un peu court sauf si tu prends une board typée fish.

Anthony Tonio ( 6 mar 2012) disait:

quel cambre est le plus approprié?

rocker et cambre inversé c'est pas mal ça te permet de rider un peu plus court qu'un cambre classique!!

Anthony Tonio ( 6 mar 2012) disait:

sinon que pensez vous de la marque imperium?
Les godess, parabellum voir meme centurion on l' air pas trop mal!


Ils font des plateaux qui tiennent la route, pressé par Elan, la qualité et au rendez vous par contre le créateur et ancien proprio à "laché" sa marque à une grosse firme pour en créer une autre!!
La godess tc ancienne diosa est une très bonne board poly freeride idem pour la parabellum qui est un peu moins technique à rider.

+1 avec otaket pour la hovercraft sinon une bonne banane à poudre, K2 gyrator!!
BOUCLEDOR73
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Effectivement, vu le gabarit, je pense que 159 c'est un peu court sauf pour un fish.
Perso ma vie a changé les jours de peuf quand je suis devenu propriétaire d'une Volkl selecta.
bimbol
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BOUCLEDOR73 ( 7 mar 2012) disait:

Effectivement, vu le gabarit, je pense que 159 c'est un peu court sauf pour un fish.
Perso ma vie a changé les jours de peuf quand je suis devenu propriétaire d'une Volkl selecta.

idem, volkl selecta 168 pour 1m80/80kg, c'est un avion de chasse même dans la neige lourde et profonde (genre les 40cm fin avril à ax-les-thermes y'a 3 ans)
après c'est sûr que blunt nose + pintail + camrock ça permet de réduire un peu la taille, genre 161 ça peut passer mais ça ne sera pas une vraie peuf board
otaket
otaket

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la Jones Hovercraft en 156 ou 160 est une board vraiment shapée pour la peuf, se comporte assez bien sur piste mais c'est dans la peuf qu'elle excelle, normal c'est son programme :)
faut tester quand on connait pas ;)
par exemple, j'aimerais bien tester une Volkl Selecta qui je sais est une très bonne board et sur laquelle j'avais failli craquer il y a qque temps (bon le prix m'avait un peu freiné aussi ^^)
Message modifié 1 fois. Dernière modification par otaket, 08/03/2012 - 11:25
BOUCLEDOR73
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J'l'ai acheté du temps où j'étais "trader" ma Selecta !!! (on va plutôt dire que j'ai eu un "très bon plan";).
En fait sa seule limite c'est moi pour le moment !
setenza
setenza
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Testé il y a deux saisons déja une panthera lx en wide est là vraiment surpris mais bon il y avait pas 40 de pow non plus, faut rester dans une board de freeride qui déjauge pas mal vu le gabarit du gonze est pourquoi pas un swalow en 185 passe partout?
BOUCLEDOR73
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Vrai qu'un swallow, c'est beaucoup plus passe-partout qu'il n'y parait en fait (sur piste notamment)!
La panthera, j'pense que c'est une board qui se comporte bien partout mais si le programme c'est vraiment powpow --> Swallow pour les grands champs de poudre ou gros fish pour les sapinous et les couloirs !
Je sais pas comment se comporte une hovercraft plein gaz quand il y a de l'espace par rapport à une board plus longue, faudrait que j'essaie effectivement.
loulou87
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Vu qu'on à perdu le proprio du post, je suis tombé sur un article fait par Alpine Lab intitulé "the best powder boards".

C'est une bonne base à mon goût pour un achat!!

#1 K2 GYRATOR 158

Alpine Lab Seal of Approval: Regular or switch, the Gyrator is effortless to ride. Center your bindings and let ’er rip!

CAMBER: Super reverse.

Since the eighties, the Gyrator has gone through a few facelifts. The modern version has an extreme reverse-cambered tip and tail for squiggling through the deepest snow you can find. K2’s Harshmellow pads beneath the bindings help dampen any vibration when you drop a cliff and your only way out is to bomb through chop. We’ve never ridden a board that was a fun as the Gyrator.

SCORE

Tight: Out of the wrapper, the Gyrator has pow legs, even if you don’t.

Loose: On hardpack, she’s a bit squirrely…but hey, it’s a powder board.

COST: $549.95

POW BOARDS BATALEON

#2 BATALEON OMNI 158

CAMBER: Good, old-fashioned camber.

Riding Bataleon’s Omni is an incredible experience. Triple Base Technology helps the deck swivel about its axis quickly and controllably (like a rockered board), and good ’ol camber finishes it off, making it a perfect all-mountain board. Turn initiation is a breeze, and the profile of the Triple Base (dished tip and tail) allows the Omni to roll easily from edge-to-edge, making a tree line feel more like Pipeline.

SCORE

Tight: The Omni’s slightly narrow shape and Triple Base tip and tail create an unbelievably nimble powder experience.

Loose: If you’ve got big feet, shop carefully.

COST: $449.00

POW BOARDS NEVER SUMMER

#3 NEVER SUMMER SUMMIT 161

CAMBER: Tip and tail, with reverse camber in the waist.

The Summit floats like a 61, but rides like a 51…nice and easy, in what is pretty much the perfect fish shape. Never Summer’s hybrid R.C. camber (reverse between the bindings and camber underfoot) is perfectly paired with its tapered shape, thinning out at the tail to save your back leg from the dreaded thigh burn. The Summit is just at home on groomers as it is in the deep stuff, making it the perfect resort pow board. Now, go get one…

SCORE

Tight: The Summit’s nose is easy to float, yet the tail is incredibly poppy, launching you off and over everything.

Loose: The smallest size available is a 161. While yielding adequate dexterity, it may be too much board for some.

COST: $599.99

POW BOARDS ROME

#4 ROME NOTCH 158

CAMBER: Reverse nose, cambered tail.

Rome’s boards are fantastic all the way around; however, they’ve never been celebrated for producing top-notch (no pun intended) powder-specific boards…until now. The Notch was surprisingly one of the best decks we rode, and its hybrid fish shape (wide nose and tapered tail) was a blast to ride. The tail was stiff enough to power through all snow conditions, and the wide nose planed over the deepest Northwest powder conditions. If you thought Rome only made dope urban/freestyle boards, think again. The Notch was, in a word, epic!

SCORE

Tight: Narrow and stiff tail allowed for quick turns—especially useful in tight tree riding—and held a strong edge in crucial sections.

Loose: Narrow tail makes riding switch dicey.

COST: $550.00

POW BOARDS JONES

#5 JONES HOVERCRAFT 156

CAMBER: Between the bindings.

It’s fair to judge this book by its cover; the Hovercraft is built for surfing…the deeper the snow, the more it feels at home. A gradually-kicked, elongated nose keeps the Hovercraft’s head above water, and a stiff midsection and tail rips through any terrain and is always there when you need it. Choppy? Just lift the nose and mash through. Deep? Let ’er run! The Hovercraft rides as fun as it looks.

SCORE

Tight: Like surfing? Like powder? The Hovercraft blends the best of both worlds.

Loose: Only available in a 156, so size is a limit, but the wide, set-back shape floats well and turns like a dream.

COST: $399.00

POW BOARDS CAPITA

#6 CAPITA CHARLIE SLASHER 158

CAMBER: None.

Playful in the trees, Charlie is a blast to ride if you like softer boards. A super-forgiving flat-kick nose gently tiptoes through terrain, and a stiff, stubby tail slashes and ollies off of everything in sight. If you’re into hiking and are concerned about precious ounces, the Charlie Slasher is the lightest of the dozen pow sticks we tested…so it’s got that going for it, which is nice.

SCORE

Tight: R&D by 3rd place finisher in the Pro Masters Division of the 2011 Mt. Baker Banked Slalom Blue Montgomery, so you know this board is going to ride like a champ. So light and balanced, you hardly notice it’s there.

Loose: Unless you’re a featherweight, you’re likely to find the Charlie Slasher a bit soft.

COST: $399.00

POW BOARDS BURTON

#7 BURTON BARRACUDA 158

CAMBER: Reverse in the nose, camber under rear foot, reverse in the tail.

A brand-new board in Burton’s line, the Barracuda replaced the Malolo as Burton’s premium hybrid powder board. It’s nearly perfect in fresh snow, and rides effortlessly whether it’s a six-inch or three-foot pow day. The hybrid camber includes Burton’s patented V-Rocker profile between the feet and reverse camber behind the back binding. This unique approach makes the board turn extremely fast in trees (which was ideal in our NW testing grounds).

SCORE

Tight: The Barracuda is an easy rider…real effortless.

Loose: It does have a tail, but wasn’t stiff enough to pop high ollies.

COST: $ 499.95

POW BOARDS SALOMON

#8 SALOMON POWDER SNAKE 160

CAMBER: None.

For those who want all the bells and whistles of a powder board without the high price tag, the Powder Snake is your answer. The Snake incorporates a distinct pin-tail for fast edge-to-edge turning in tight trees, and the wide shovel offers maximum float, ridding yourself of back leg fatigue. More aggressive riders may find the Snake to be a bit loose, but fortunately, Salomon also makes a more high-performance deck called the Sick Stick that’s stiffer and more responsive—a hot commodity for advanced riders.

SCORE

Tight: Least expensive of all the powder boards tested. Great board for the price.

Loose: If you’re a bigger guy or like stiffer boards, look elsewhere.

COST: $399.95

POW BOARDS NITRO

#9 NITRO SLASH 161

CAMBER: Slight camber.

With its unique shape, the Slash seems to ride best in deep, open powder fields and at high speeds. The bowls of Vail, Mammoth, Squaw, Jackson Hole, and Snowbird are ideal locations to let it open up and ride balls-out. For this reason, the Slash demands to be ridden hard, so it’s ideal for advanced riders. Although the Slash didn’t turn as fast edge-to-edge as some of the other narrow pin-tail shapes, it excelled with its ability to haul ass and maintain stability much better than skinnier options.

SCORE

Tight: This arrow-shaped deck has a super-wide tip for maximum float.

Loose: The nose could be a bit stiffer to power through choppy snow.

COST: $500.00

POW BOARDS RIDE

#10 RIDE SLACKCOUNTRY 161

CAMBER: Reverse, flat, reverse.

At home at high speed, the Slackcountry tears up the whole mountain. Its set-back twin shape loves hardpack, and in powder, the profile lends itself to a nice, “normal” twin-tipped feel. The stiffer flex mashes through chop, and you can send the Slackcountry off of anything with the confidence that you’ve got some sturdy landing gear attached to your feet.

SCORE

Tight: Shaped like a park board, the Slackcountry is more universal than other less-conservative pow boards, so it can actually ride all-mountain terrain, including the park.

Loose: Since this board is a traditional shape rather than tapered, your back leg will feel the burn, as it doesn’t float quite as well as other boards tested.

COST: $699.95

POW BOARDS PRIOR

#11 PRIOR SPEARHEAD 161

CAMBER: Camber.

The aggressive spear shape of the, well, Spearhead means business. Its stiff flex from tip to tail dominates chop and is stable through changing transitions. The silhouette does exactly what you want it to; it floats, slashes, and changes direction in the blink of an eye, and you don’t even have to ask it politely. Although it has a puny little tail, the Spearhead’s camber and stoutness drives commands from your back foot straight to the snow, unlike most tapered boards, which end up buckling under pressure.

SCORE

Tight: The Spearhead instilled a lot of confidence on any terrain, at any speed. She’s a runner.

Loose: A bit pricey, but for a hand-built quiver board straight out of Whistler, BC, you can guarantee it’s been engineered for powder usage.

COST: $799.00

POW BOARDS LIB TECH

#12 LIB TECH BIRDMAN 170

CAMBER: C2 (camber, reverse, camber)

Sometimes, bigger is better. The Birdman is, for lack of better description, a “man’s, man’s board.” Available in just two sizes, 170 or 180, with this much material under your feet, you’re gonna float during the deepest of days. Lib Tech has been a leader with reverse camber since its revival five years ago, and the same C2 technology (camber beneath each foot and reverse-camber in the waist) is integrated into the Birdman. For powder performance, it has the best of both worlds—cutting-edge design for excellent response while making turns, and an impressive overall length for powerful, aggro riding.

SCORE

Tight: Let ’er rip. You’ll give up before the Birdman does.

Loose: Not for the faint of heart or small of stature.

COST: $669.95
Anthony Tonio
Anthony Tonio

inscrit le 07/12/11
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re salut

désolé de vous avoir laissé en plan c' est pas cool

Franchement merci pour vos réponses vous etes trop mortel!!

J ai fais mon ptit top 3 depuis:

la Selecta et l' Hovercraft ont l' air d' etre des boards d' élite ça se sent ;-)
Mais le petit bémole est que leur shape soit un peu trop décalé sur l' arriere!c' est surement bon pour la vitesse mais pour le switch c' est mort!

La Gyrator me parle beaucoup plus, je pense qu' on peut tenter plus de fantaisie avec elle et c' est ça qui est bon!!!!!

ça se peut aussi que je raconte de la merde, j' en ai testé aucune!!
n' hésiter pas à continuer de poster, merci pour vos infos et conseils

je reviens prochainement!
Anthony Tonio
Anthony Tonio

inscrit le 07/12/11
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il faut que je me penche sur lib tech aussi entre autre!!
à plus plus
otaket
otaket

inscrit le 16/02/06
1624 messages
c'est sûr que faire du switch avec une Hovercraft (ou un swallow), ça va être chaud ! :p
ça tombe bien, j'en fais pas dans la peuf :), d'ailleurs qui ride en switch dans la peuf avec une board de freeride ?
BOUCLEDOR73
BOUCLEDOR73

inscrit le 11/09/06
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Matos : 1 avis

La K2 gyrator a l'air de bien fonctionner : youtube.com

Message modifié 1 fois. Dernière modification par BOUCLEDOR73, 09/03/2012 - 18:38
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